Thursday, August 27, 2009

my dear awanis

entry kali ini akan lebih serious berbanding sebelum2 ini. .hurm,how to start eh? aku pon xtaw mcm ne nk mule kan. .aku sgt sedih act. .




berdasarkan tajuk entry kali nie. .aku ingin berkongsi kesedihan bersama2. .





to my dear sis , awanis ;


i'm soooo sad to hear ur breaking news this morning. .what's going on to u sis? ya allah. .promise me to b strong k? ingat Allah selalu dengan kite. .jgn putus semangat dan jgn sekali down kan diri awanis. .akak taw, bukan ini yg wanis mintak. .tapi tuhan sengaja mahu menduga awanis dalam kehidupan yg baru mencecah usia 17 tahun nie. .terime segala dugaan dgn qada' & qadar. .umi,abah,cek, ayoh,achik,mok yu, dan family mama kt KL nie sentiase doakan untuk wanis. .i'm here for u sis. .akak taw wanis leh tempuh semua nie. .ingat ape yg akak pesan hr tuh, wanis kne percaya dgn diri wanis, jgn ambik peduli ape yg org ckp kat kite. .hanya kite shj taw sape diri kite sbnrnye. .kalu awanis xdapat sit for trial spm coming soon nie, its okey. .jgn sedih sgt. .yg penting spm nnt k? jgn tension kan diri wanis, jgn rendahkan diri wanis. .wanis boleh dik :) akak percaya tu. .how i wish ; kan best kalu akak boleh balik kelantan to see u. .to see ur smile. .to see ur laugh. . .to hear ur voice ( not only tru the phone ) . .how i wish i can sit beside u. .how i wish i can hug u with a 1000 smiles. .how i wish i can borak2 with u n nabila. .but its okey dear. .akak bg semangat dan doa akak dari sini. .ingat, b strong okey! jgn sedih2 sgt! insyaallah kite jumpe nnt raya. .


i luv u~








hurm. .ouh! i'm crying! huk2. .yaaa, itu luahan aku tuk awanis. .awanis adalah kazen aku yg berada di kelantan. .antare kazen aku yg rapat merangkap adik aku jugak. .wanis anak sulong dr 6 adik beradik. .umi die adalah adik mama aku. .pagi td, mama bgtaw aku yg wanis masuk hospital HUSM ,kota bharu. .yah, aku sgt terkejot. .awanis akan sit 4 spm this year. .die skulah kt skulah bestari pasir mas. .very smart girl, sweet n wanis lagi tinggi dari aku of cus. .hehe. .last week, aku call cek( nenek ) just tanya khabar n so on. .den cek suruh aku call wanis cus cek ckp sumtim happen to her. .aku call la die. .die sgt upsad. .die risawkan spm die cus slame nie die score dalam upsr n pmr die dgn sume A's. .umi & abah die terlalu meletakan harapan tinggi kan die. .soo die jd tension dan tekanan. .sampai kan demam, gusi berdarah, mata berdarah n byk la lagi. .lembik of cus. .xde slera makan. .kesian die. .xde sape nak dgr rahsia dlm hati die. .hari tu, masa family dorg dtg kl,wanis lepak dgn aku. .semalaman die nangis kat aku bincang hal nie. .aku faham ape yg die rase. .cume bg aku, die terlampau memikirkan masalah dan mulot orang. .itu yg buatkan die tension. .aku jadi la kakak untuk die nangis malam tu. .





berita yg sgt menyedihkan , wanis ditahan di hospital kerana kekurangan sel darah merah dlm badan . .suspect kne leukemia. .ya allah! jgn lah. .die terlalu muda untuk semua nie . .act, dah 2bulan die suffer dengan darah kuar dari mulut gusi n sume2 nie. .selama ni doctor ckp die tension je. .bile hr nie die xleh bangun sampaikan ambulans dtg kt rumah n terus p HUSM, baru nk check darah ; dapat tahu sume nie. .omg! asal la lambat sgt! ouh man. .aku xtaw nk ckp ape. .seharian aku sedih pk hal wanis act. .kesian sgt die. .dah la aku agak terkejot last minggu nie jugak one of my fren masa kt saint mary passed away sbb penyakit yang same. .



raya last year kt kelantan;
wanis tepi aku n byla adik die


aku xtaw nk ckp ape lagi. .aku mcm xsabar nak balik kampung. .aku nak balik kelantan tgk adik aku . .semoga awanis sehat . .ameennn~






p/s: pls visit mama's blog . .entry 4 awanis to :) thx . .doakan awanis yah!

No comments:

Post a Comment

 
template by suckmylolly.com