Sunday, June 21, 2009

selamat hari papa!

to ZAKARIA SAAT / taiko wa. .



i tahu u tak akan baca blog i. .but its okey! ahahaha. .ampun i sudah lama tidak berjumpa dgn u. .heee~



papa ku seorang yang susah untuk diduga mood nya. .sangat susah! hahaha. .aku pun tak paham !haaha. .dulu, aku sgt nakal. .papa vs aamal akan terjadi. .hahha. .aku nakal,maka pukulan padu la yg kena. .iya,papa juga sgt garang. .tp itu salah aku sbb nakal!hahaha. .



tapi. .




satu peristiwa yg aku tak kan lupa sampai bila2. .dulu, kehidupan kami sekeluarga jauh berbeza dgn kehidupan sekarang. .aku tidak seperti rakan2 yg lain senang mendapatkan apa shj yg diminta. .semasa 7june 1995, aku masih ingat lagi. .ouh ya, itu besday aku ya. .aku tunggu di pintu rumah. .tunggu papa balik dr outstation. .*walau aku agak nakal dan selalu di marah oleh papa, naum aku agak manja dgn papa. . ku tungu- dan tungu. .namun papa xbalik sehingga aku terlelap sendiri. . .aku sedih sbb papa x balik rumah untuk beli kek . .biase la mase kecik. .besday je nak ade kek. .hehe. .sedih dulu. .ya, aku maw nges!rilek rilek. .



tunggu la aku sehingga aku terjaga. .bunyi lori papa. .yey! papa dah blk! ku tengok pada jam. .hanye terdiam shj bila tgk jam ( ku x pandai lagi tengok jam! ) hahaha. .mungkin sudah lewat mlm nie. .ku berlari-lari pada papa. .tidak mengharapkan apa-apa untuk hari lahir aku . .tidak mengapa,aku paham. .



'nah , untuk u. .happy birthday' . .terkedu aku dihulurkan satu buku besar ..sangat besar dr aku. .papa tidak cium atau pelok aku. .papa hanya menggosok kepala aku. .terkedu aku. .



perlahan-lahan aku membuka buka besar itu. .wah! buku peta dunia. .cantik nya. .



7 june 2009 yg lalu. .aku baru tahu, papa ceritakan pada aku yg buku peta yg aku dapat dulu dibeli semasa papa sedang mkn di kedai. .org datang n jual buku tu pada papa. .papa ckp, papa takde duit masa tuh. .hanya ada rm20 shj dlm poket nya. .mahu makan lagi. .namun, papa telah mengambil keputusan dgn beli buku peta tok hadiahkan pada ku dan beransur dr kedai makan tu. .buku tu berharga rm20 . .ya, .tersentuh aku. .sampai sekarang, aku masih lagi simpan buku peta itu. .aku xkan lupa apa yg papa korban kan pada aku. .




kini, aku lebih senang menjadi kan papa sbg rakan berbual aku walau papa berbual agak panjang!hahaha. .but,its okey. .itu lah PAPA KU!







**************************--------------*******************************





semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki!


pls cool down!


volume suara slow sikit!






pic masa aku tunang.pic papa plg cantik la. .die senyum!haha


HAPPY PAPA DAY!





luv u,




7 comments:

  1. alhamdulillah..
    skrg dgn dulu byk dah kan berubah hidop ko.
    aku tumpang gumbira.
    aku dpt bygkan kesusahan tu..huhu


    our dad is ou r best buddy.!
    hehehe

    Happy father's day too.!

    ReplyDelete
  2. ya. .dulu aku xpnh mimpi pon nk jadi mcm nie. .
    n alhamdulillah. .
    heee~

    yaaaa! lupe nkk tambah!
    papa aku plg sporting!ahaahhaa

    ReplyDelete
  3. whatever he is, he is still the best, tuu yang mama pilih dia hahaha ..

    ReplyDelete
  4. whoever he is, kita kena show a high respect

    ReplyDelete
  5. sedeeynyewwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww.touchingggg tttbeee2

    ReplyDelete
  6. hehehe. .jgn la sedey2. .snyum2. .ngegege. .nnt i ngess lak!

    ReplyDelete

 
template by suckmylolly.com